Zasady

Dieta South Beach Dieta South Beach polega na wyeliminowaniu z posiłków szybko trawiących składników, które nie dają koniecznego do skuteczności diety uczucia nasycenia. Pozbycie się ich z jadłospisu pozwala osiągnąć efekt najedzenia na dłużej, tym samym wyeliminować chęć sięgnięcia po szybko sycące produkty takie, jak fast foody, czy słodycze.

Przechodząc na tę dietę, należy odmówić sobie wysoko przetworzonych węglowodanów takich, jak makarony, białe pieczywo. Należy wykluczyć z diety również smalec, margarynę i masło oraz wszystkie inne tłuszcze nasycone. W zamian należy jeść białka, węglowodany złożone i tłuszcze nienasycone. Na naszym stole powinna gościć oliwa z oliwek albo olej rzepakowy.

Dieta ta nie jest zalecana dla osób z obniżonym poziomem cukru we krwi, dla chorych na cukrzycę i dla osób chorujących z powodu wysokiego poziomu cholesterolu we krwi.

Należy dbać aby w diecie znalazły się poniższe produkty

• Błonnik, owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste;
• Rośliny strączkowe;
• Białko;
• Przetwory mleczne z niską zawartością tłuszczu;
• Orzechy, Ryby bogate w tłuszcze omega-3 i oliwa z oliwek.