Dieta South Beach

Dieta Plaż Południa, nazywana zamiennie dietą South Beach, została stworzona przez amerykańskiego kardiologa, doktora Arthura Agatsona. Lekarz proponując tą dietę, nie miał jednak w zamyśle wymyślenia kolejnej diety odchudzającej, ale sposobu na zdrowe odżywianie. Dieta South Beach, według jej twórcy, miała być wskazówką, jak zdrowo jeść.

Dieta Plaż PołudniaCała tajemnica diety kryje się nie w głodówce, ograniczaniu spożywania posiłków, ale w odpowiednim dobraniu jego składników. Według jej wskazówek należy z diety wyeliminować złe, wysoko przetworzone węglowodany, które mają stanowić główny powód tycia. Nie chodzi w niej o szybkie zrzucanie kilogramów, ze szkodą dla zdrowia, ale o systematyczne dbanie o dobrą jakość spożywanych posiłków.

Przechodząc na tę dietę, nie musisz liczyć kalorii, czy z niepokojem patrzeć na ilość zjadanych posiłków. Po prostu zapominasz o niektórych produktach, które powodują tycie – o makaronie i białym pieczywie, tłuszczach nasyconych. W zamian spożywasz pokarmy zawierające białka, tłuszcze nienasycone oraz węglowodany złożone.

Dieta składa się z trzech faz, które następują po sobie. Najtrudniejszą, jak to jest w przypadku innych diet, jest oczywiście faza pierwsza. Na tym etapie odzwyczajamy się od niezdrowych posiłków. Metodą ostrego cięcia pozbywamy się z diety kilku produktów. Nie wszyscy są w stanie spokojnie przejść ten etap i bez sprzeciwów zaakceptować nowe zwyczaje żywieniowe. Poza wspomnianymi wyżej produktami, w fazie pierwszej całkowicie odstawiamy słodycze, ziemniaki, pieczywo, owoce, ziemniaki. Podczas tego etapu możemy zrzucić nawet do ośmiu kilogramów! Jednak należy pamiętać, by faza ta trwała przynajmniej dwa tygodnie, żeby trzymać się w 100% jej zaleceń. Jeśli złamiemy się, zjemy jakiś niedozwolony produkt, niestety dietę należy rozpocząć od początku.

Druga faza jest już mniej kłopotliwa, jej czas trwania nie jest ściśle określony. Każdy dobiera sobie go do swoich potrzeb, aż do czasu, kiedy będzie miał pewność nauczenia się, a co ważniejsze przyzwyczajenia się do nowych zasad. W trakcie drugiego etapu w diecie pojawiają się nowe produkty takie, jak – owoce, nabiał, produkty zbożowe. W tym czasie dozwolony jest również budyń, gorzka czekolada, czerwone wino.

Po skończeniu drugiej fazy przechodzimy do trzeciej fazy, która ma stanowić nasz nowy styl życia. Na tym etapie nie ma już produktów zakazanych, czy tych, które należy spożywać. Po przejściu dwóch poprzednich etapów mamy pojęcie o tym, co dla naszego organizmu jest zdrowe a co nie. Umiemy jeść w rozsądnych ilościach i w odpowiedni sposób.